這個在鬼月還沒結束時,聽起來頗驚悚的,
但卻真的發在我身上。

來美國五年了,和台灣的同事朋友通常都用電子郵件有一封沒一封的聯絡,
就在前幾個月前,我去檢查了一個之前常使用的信箱,
信的主旨是”XXX的告別式在某年某月某日”,我看了不以為意,
因為E世代的思想,通常都比較不同,我以為這位以前的同事是在開玩笑的,
所以我倒想要看看她在搞什麼鬼,點進去一看,是她姐姐寫給我們這些同事朋友,
我真的不敢相信是真的。這讓我好難過許久,不敢相信她是因病而走的,
這麼健康年輕的女孩。

在不到兩個月後,我收到一封來自她屬名的邀請函,心想她該不會根本沒走,
還在跟我開玩笑,但還是讓我有點毛毛的,就刪除了。
沒想到,在剛剛又收到一封來自她的邀請函,鬼月還沒結束,
雖然我人在美國,但當我看到又是她的邀請函,還是有那麼一點不舒服。
如下:
You have one or more friends waiting for you to join their Mobile Friends Network at SMS.ac, the most popular mobile community in the world!

Friend(s) waiting for you right now include:
Ventiny XXX

Your friend(s) already know about the world of opportunities made possible by SMS.ac, and now you can find out what the excitement is all about. Simply click on http://reg.sms.ac/registration/Intro.aspx?EmailAddress=XXX@exo.com&InvitorNbrs=26520359;&r=41&t=4 and join SMS.ac for free today. With SMS.ac, you can:

* Send text messages (SMS) to over 400 wireless networks worldwide.
* Reconnect with old friends and make new ones via the web or by mobile phone. With over 40 million members, SMS.ac is the world's largest mobile network. That's a lot of potential new friends!
* And more!

SMS.ac. The always on, always connected Mobile Network.
Don't recognize the name above? Click the link above to learn more about the friend who invited you.

Not interested? Click the link above, then click Unsubscribe to block future invitations.

SMS.ac, Inc., 255 G Street #723, San Diego, Ca 92101 US

不過,我當然知道這是行銷手法所來的,只要有人去登記,
手機俱樂部就會依此人信箱內的朋友地址,
自動寄出邀請函給此人的朋友,但這對我來說,
在鬼月收到去世同事的邀請函,還真的有點…
arrow
arrow
    全站熱搜

    cindyfeng99 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()